Wednesday, January 9, 2013

Bila Allah Menduga Kita

Bila Allah Menduga Kita..alhamdulillah Intan ditemukan dengan buku ini. Topik-topik yang dibawa oleh penulis telah diolah, dikupas dan diceritakan dengan menarik, padat dan berkesan. Bila membaca buku ini terasa seperti mendengarnya terus daripada tuan penulis.

Ketika menyelami kandungan buku, kadang-kadang 'blushing' muka..oh tidak malunya pada tuhan, banyak kesilapanku dan kurangnya akhlakku pada tuhan. Penulis memberi contoh manusia ini kadangkala macam anak kecil yang menbentak-bentak jika tidak dapat apa yang dihajati. Amat benar. Hehe..Intan nak bagi lagi satu contoh..ramai yang macam bos besar yang lupa diri:). Suka nak komplen saja dan tak boleh susah sikit.

Intan syorkan bacalah buku ini. Ia memberitahu kita bagaimana untuk melihat masalah daripada sudut berbeza dan lebih positif. Sesuai untuk bekalan diri sendiri dan untuk memandu dan memotivasikan orang lain terutama jika anda anda adalah seorang ketua. Bersyukur dan bersabar adalah kunci hati yang bahagia. Bagaimana hendak bersyukur dan bersabar? Anda rasa anda sedar dan tahu?....jom baca buku ini :)

Intan sayang tuhan. Oh Tuhan izinkanlah aku sentiasa di sisiMU. Jika aku tersilap, pimpinlah aku supaya sentiasa kembali kepadaMU.


Nukilan Nur Intan Haryani Nordin pada 12:24 PTG

http://sayangintan.blogspot.com/2011/07/bila-allah-menduga-kita.html

No comments: