Wednesday, January 9, 2013

Bila Allah menduga kita

Khamis , 2 jun 2011

Assalamualaikum ,

Hari ni hari khamis , semalam rabu . alaa , macam lah korang tak tahu . aku ni pun satu . semalam dah start bawak basikal . masa nak balik tayar depan bocor . heret dekat tempat baiki basikal .berbaju kurung . lencun basah . peluh . huhh . orang sekeliling pandang . malu . tapi buat slumber je . baru first naik basikal tayar dah bocor . apakah ? duit melayang rm 30 . pasang markgat juga . betul tak eja markgat ? macam perkataan melayu campur orang putih pulak . biar lah , tak peduli .


Berbalik pada hari khamis ,


Hari ni kawasan kolej redang agak lengang . tanpa penghuni . ramai yang balik . balik rumah sebab cuti tiga hari . Cuma aku dan beberapa orang yang terlibat dengan modul je tinggal . menanti waktu esok bila parents nak datang . alahai tak sabarnya nak jumpa si kecil maisarah yang dulunya aku bulatkan mata bila dia tumpahkan air . sekarang dia jadi bottom 3 orang yang paling aku rindu .



Dah dua minggu , pejam celik pejam celik , sekejap je . hari tu ada jumpa kakak senior yang pernah satu sekolah dengan aku . berkenalan dan bersembang seperti biasa . bestnya dapat jumpa orang Malaysia ! bajet lah aku belajar luar Negara . ceh .


Bulan 6 ni tak boleh balik rumah lagi . akhir bulan 6 mungkin dapat balik . disebabkan ada beberapa modul dan program yang harus diikuti . ya , siapalah kita nak membantah . lagipun aku tak kisah . ktipu , aku memang nak sangat balik . lagi pun cuti kan 3 hari . takpe , uitm dihatiku . tetiba je .


Bulan 7 nanti kena test ayat hafazan bagi subjek ctu . bulan 7 nanti mak nak berangkat ke mekah . bulan 7 birthday aku . bulan 7 ada cuti semester . moga boleh balik bila nak hantar mak pergi airport nanti . amin . kalau tak boleh cuti , maybe aku akan nangis tanpa henti sampai mak balik Malaysia balik . ktipu lagi .

apa pun , ni semua dugaan . Aku disini , di uitm kampus dungun adalah kerana Allah dan niat untuk menuntut ilmu . juga kerana mak dan ayah .


Huwaa … :”( nak balik !

ni satu lagi , tadi check spa 8 , aku dapat nurse . buntu . istikarah

http://nurfaizatulakmarjusof.blogspot.com/2011/06/bila-allah-menduga-kita.html

No comments: