Wednesday, June 30, 2010

Highly Recommended!!!


Highly Recommended!!!

POSTED BY FAZI AT 12:31 PM

THURSDAY, JUNE 24, 2010

Pregnant kali ni saya suka sangat membaca buku2 motivasi dan keagamaan...kalau kuar g mana2 kompom mesti ada 2-3 buku yang akan saya beli...Antara koleksi buku yang saya suka adalah buku ini "BILA ALLAH MENDUGA KITA" hasil penulisan "Syed Alwi Alatas"
Dah banyak kali saya repeat baca buku ni, dah naik lunyai dah....Highly recommended for uols guys...


Banyak ilmu/ keinsafan/ketenangan yang saya dapat hasil dari pembacaan buku ini..specially bila di saat kita down sangat2 tatkala di uji oleh Allah...semua input yang ada dalam buku ni memang best sesangat..


Setelah saya ulangi bacaan buku ini, antara apa yang dapat saya rumuskan ialah:-

"Dugaan dari Allah tidaklah semestinya dugaan yang berbentuk dukacita / kecewa, memperolehi nikmat dan rezeki yang melimpah-ruah juga merupakan salah satu bentuk 'dugaan' Allah pada kita, Dia ingin menguji sejauh mana dan bagaimana kita bijak menggunakan 'nikmat' itu.."

Kalaupun ada org yg hidupnya terus melonjak naik dan tidak pernah jatuh, tu tak bermakna dia tak diuji sama skali. Boleh jadi keuntungan dan keseronokkan itulah yg menjd ujian dlm hidup dia. Mungkin kejayaan itu melalaikan dan menghancurkan dirinya disaat2 akhir. Orang yang naik terlalu tinggi pun bole jatuh terhempas dan lebih terasa 'sakitnya' jika dibandingkan dengan org lain.."


Since dah khatam byk kali buku ni, saya lebih berhati2 dalam menjalani kehidupan dan senantiasa merujuk pada Yang Esa dalam membuat perhitungan utk jalani kehidupan yg penuh dgn dugaan dan ujian..


Go n get this book..murah je Rm19.90..memang berbaloi n tak rugi jika memilikinya..cewah...
Sharing is caring :)

http://anugerahmah.blogspot.com/2010/06/love-this-book.html

No comments: