Tuesday, April 26, 2011

Bila Allah Menduga Kita - syazwan

Bila Allah Menduga Kita

"Bila Allah Menduga Kita" petikan buku keluaran mustread snd bhd karya Syed Alwi Alatas banyak mengajarku erti dugaan dalam hidup..

buku nieh aku beli dengan akak aku di MPH bukit bintang..beli last2 minit sebelum kedai nk tutup..akak tanya..kau nk buku mana..cepat ambil..tanpa membuangkan masa aku terus capai buku ini bawa ke kaunter..

dalam aku cuba menghabiskan masa untuk membaca buku ni..aku banyak belajar...dan boleh dikatogerikan aku ni hamba yang x bersyukur secara tidak sedar dengan nikmatnya kerana kita ni bila ditimpa dugaan atau musibah..pasti akan merungut..

sesungguhnya itu salah satu erti berputus asa..

buku ni membuatkan aq lebih positive..

mungkin Allah ingin menyedarkan aku kembali dengan membaca buku ini..

Posted by at 5:22 PM

1 comments:

Muhammad Sulaiman Sunar said...

yeah :)
buku ni mmg t'sgt bgus...
March 1, 2011 7:50 AM

http://syazeone93.blogspot.com/2011/02/bila-allah-menduga-kita.html

No comments: